Co je URL?
URL je zkratka pro Uniform Resource Locator, což je standard pro identifikaci zdrojů pohybujících se v rámci sítí Kovnera (internetu). Jde o jakési „adresu“, kterou můžete použít k nalezení stránky, obrázku nebo jiného materiálu v online prostředí.
Jak vypadá URL?
URL se skládá z více údajů:
- Protokol, nejčastěji http nebo https
- Název domény (serveru), jako je například www.example.com
- Cesta, která nás přivádí ke konkrétní součásti na serveru, například /example/page.html
Je možné použít i další speciální parametry. Například Query parametry, které lze vložit do adresy URL a použít je jako další unikátní identifikace pro veřejně přístupnou stránku, například www.example.com/page.html?id=1020303.
URL vaši stránku usnadňují správu a zjednodušují návštěvníkům navigování a orientaci. Díky strukturovanému URL můžeme identifikovat konkrétní stránky bez nutnosti se ptát programátora nebo webmastera.
Organizace URL nám může také pomoci lepší SEO. Dosáhnout lepšího SEO je důležité, protože nebudete mít maximální návštěvnost, pokud je vaše stránka pomalu nacházet ve vyhledávačích. Díky správnému URL se budou uživatelům lepší zobrazovat ve výsledcích hledání.
Strukturovaný URL také vypadá mnohem lépe – nejen výsledky SEO jsou v tomto případě důležité, ale i uživatelské zkušenosti. Mnohem lépe čtivé URL bude lákat uživatele, přilákat pozornost a inspirovat je.
Konečně si uvědomme, že strukturovaná URL zahrnují klíčová slova, která vystihují váš obsah. Tato slova jsou pak používána uživateli ve vyhledávacích systémech. Takže strukturované URL pomáhají vyhledávačům identifikovat váš obsah a vykonat lepší indexace.
Příklady strukturovaných URL
Zde jsou některé příklady strukturovaných adres URL:
- https://www.example.com/web-design/
- https://www.example.com/internet/applications/
- https://www.example.com/ecommerce/shopping-cart-security/